50 uczniów ze Szkoły Międzynarodowej w Warszawie było gośćmi w naszym zakładzie. Dzieci wykazały się nie tylko dużym zainteresowaniem kolejnictwem, ale także posiadały dużą wiedzę na temat przyszłości kolejnictwa.
Uczniowie z warszawskiej szkoły mogli na żywo nie tylko przekonać się jak wygląda proces remontu taboru kolejowego, ale także poznać kolejową terminologię np. czym jest serwis taboru kolejowego na poziomach od P1 do P5. Zainteresowanie sprawami kolejnictwa było tak duże naszych gości, że dzieci z ubolewaniem przyjęły informacje, że nie będą mogły zwiedzić wnętrza lokomotywy, ponieważ te były akurat niedostępne w środku.
– Przyjechaliśmy tutaj, ponieważ pochodzę z tych stron i chciałem uczniom pokazać nie tylko atrakcje turystyczne, ale także ciekawy zakład. Dzieci były zachwycone możliwość zobaczenia tak dużego zakładu od środka. Prosto z firmy Remtrak jedziemy zobaczyć bunkry w Konewce, a mamy także w planach Groty Nagórzyckie, muzeum Giganty Mocy, Rezerwat Borowiny oraz Górę Kamieńsk – mówi nauczyciel, który jest opiekunem warszawskich uczniów.
Opiekunem grupy ze strony naszej firmy był Rafał Kądziela, które współpracuje ze szkołami i był także obecny podczas zwiedzania zakładu przez uczniów ze Szkoły Międzynarodowej.
– Dzieci miały ogromną wiedzę na temat kolejnictwa, ponieważ są to dzieci, które mieszkały w przeróżnych miejscach na świecie i stąd ich wiedza. Byłem zaskoczony pytaniem kiedy u nas ruszą pociągi, które się poruszają na poduszce elektromagnetycznej. Dzieci były też bardzo zainteresowane procesami technologicznymi i tym co widziały na zakładzie, więc uważam, że to była bardzo ciekawa dla nich wycieczka i zyskały doświadczenie, którego nie miały – podsumował wycieczkę Rafał Kądziela.
Szkoły międzynarodowe są specyficzną formą placówki edukacyjnej, ponieważ oprócz polskich uczniów bardzo często uczęszczają do nich dzieci dyplomatów, dyrektorów międzynarodowych korporacji, którzy ze względu na charakter pracy co kilka lat zmieniają miejsce zamieszkania w różnych krajach lub nawet kontynentach.